Eğitsel tanılama ve yerleştirme süreci, yaşlara göre eğitim olanakları, otizmle ilgili sıkça sorulan sorular ve önemli bilgiler.
Otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrencilerle çalışacak özel eğitim öğretmenleri, temel düzeyde genel ve özel eğitim bilgi ve becerisine sahip olmalıdırlar.
Çocuğun eğitsel değerlendirme ve tanılaması Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM)‘de oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu tarafından çeşitli testler ve bireyin özelliklerine uygun diğer ölçme araçlarıyla yapılır.
Çocuğun eğitsel değerlendirilmesi yapıldıktan sonra yaşına göre bir eğitim planlanması yapılır ve koordinasyonu RAM bünyesindeki Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu tarafından gerçekleştirilir.
Çocuğun değerlendirilmesi yapılır ve Kaynaştırma Eğitimi, Özel Eğitim Sınıfı, Özel Eğitim Uygulama Merkezleri, Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi olmak üzere uygun eğitim ortamlarına yönlendirilir.
Aile, eğitsel değerlendirme ve tanılama ile yerleştirme kararlarının her birine itiraz edebilir.